شوراي عالي سرانجام سينما برگزار شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
امروز پنجشنبه نهم دي ماه روز مهمي براي سينماي ايران است. حالا كه اين خبر را مي‌خوانيد «شوراي عالي سينما» اولين جلسه خود را در حضور رئيس‌جمهور برگزار كرده و احتمالا تصميم‌هاي مهمي نيز براي سينما در اين شورا گرفته شده است.

روز گذشته دكتر محمد حسيني ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه حضور خود در روزنامه جام‌جم، در گفت‌وگو با ما از برگزاري اولين جلسه اين شورا خبر داد و افزود: «دولت در زمينه سينما كارهاي خوبي انجام داده و اصناف مختلف سينماي كشور اين اطمينان را داشته باشند كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و در دولت به مسائل آنها بخوبي پرداخته مي‌شود و قطعا شاهد رونق بيشتري در سينما خواهيم بود.»

شوراي عالي سينما، واژه‌اي است كه در سال 1388 و پس از انتصاب جواد شمقدري به عنوان معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بارها شنيده شده است. جواد شمقدري هم در اولين جلسه مطبوعاتي خود و هم در مصاحبه‌هاي مختلف به اين نكته اشاره كرده كه شوراي عالي سينما مرجعي رسمي و عالي است و از آنجا كه برخي تصميمات در معاونت سينمايي ارشاد، ظرفيت اجرايي لازم را در ديگر نهادها و سازمان‌ها ندارند و براي حل اين مشكل به دستور بالاترين مقام اجراي كشور كه شخص رئيس‌جمهور است، نياز است، اين شورا تشكيل خواهد شد.

ديروز حسيني با نام بردن از «رئيس‌جمهور» به عنوان رئيس شورا، درخصوص ساير اعضاي اين شورا گفت: «وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مقام نايب رئيس و معاون سينمايي به عنوان دبير، اعضاي اين جلسه را تشكيل مي‌دهند. همچنين رئيس سازمان صدا و سيما، رئيس سازمان تبليغات اسلامي و رئيس كميسيون فرهنگي دولت نيز در اين شورا حضور خواهند داشت. 2 نفر به انتخاب صنوف و تشكل‌هاي صنفي و 5 نفر از سينماگران به انتخاب وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين جلسه حاضر خواهند شد.»

وزير ارشاد ديروز به نام فيلمسازان عضو اين شورا اشاره نكرد، اما تلاش‌هاي خبرنگار ما براي كسب اسامي افراد حاضر در اين جلسه ادامه پيدا كرد. ابتدا طي تماس با خانه سينما از فرهاد توحيدي (نايب رئيس هيات مديره)‌ درخصوص حضور يا عدم حضور نماينده‌اي از خانه سينما پرس و جو كرديم. توحيدي با ابراز بي‌اطلاعي از تشكيل چنين جلسه‌اي گفت: «هيچ نماينده‌اي از خانه سينما براي حضور در اين جلسه دعوت نشده است» اما در ادامه پيگيري‌ها متوجه شديم براي حضور در اين شورا از «كانون كارگردان‌ها» و «صنف واحد تهيه‌كنندگان» دعوت شده است.

از اولي «مسعود جعفري جوزاني» در اين جلسه حضور دارد و از دومي «محسن علي‌اكبري» به عنوان نماينده در اين جلسه حاضر خواهد شد. يك منبع آگاه نيز به خبرنگار ما گفت ابراهيم حاتمي‌كيا و جمال شورجه نيز ديگر اعضاي اين شورا هستند.

شوراي عالي سينما قرار بود اسفند ماه سال گذشته برگزار شود اما برگزاري اين جلسه تا اين روزها به تاخير افتاده است. تشكيل شورا در چنين روزهايي كه سينماي ايران خود را براي حضور در جشنواره فيلم فجر آماده مي‌كند، مايه اميدواري است و قطعا مي‌تواند به رشد و پيشرفت سينما منجر شود و اين صنعت ـ هنر حساس را از آسيب‌ تصميم‌گيري‌هاي پراكنده رها كند.

رضا استادي ‌
‌ گروه فرهنگ و هنر



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: